יום רביעי, 6 במאי 2009

המובטל בלוז


הגענו לעונת השיבוצים, או אם נהיה מדויקים יותר – לשלהי עונת השיבוצים.
בבית הספר שבו אני מלמד כרגע כבר הודיעו לי שככל הנראה לא יהיה תקן בשנה הבאה. גם בבית ספר אחר בעיר, ששם אמרו שמחפשים מורים למתמטיקה בנרות, כבר הודיעו לי שלא צריך עוד מורים. יש עוד שניים שלושה בתי ספר בעיר אבל אף אחד עוד לא חזר אלי. די קשה להיות אופטימי כרגע. אולי באמת עשיתי טעות? אולי אני לא אצליח לגרד גם את המשכורת העלובה של המורה? אולי הקיצוץ הקרוב במשרד החינוך כבר ישפיע עלי?
גם התוכנית להסבת אקדמאים להוראת המתמטיקה, תוכנית שמבטיחה קצבת אבטלה בעת ההסבה, עדיין לא נפתחה ומי יודע אם תפתח בכלל. קיצוצים כבר אמרנו?
מה נעשה? שיעורים פרטיים? נראה לי שקשה להתקיים מזה, הכנסה לא מובטחת – יש גם הצפה של מורים כרגע. איך בכלל אני אמכור את עצמי לתלמידים? אני ממש שונא לעשות את זה.
דיכאון.

9 תגובות:

  1. הופה! מה אני שמוע פה? אל בהלה. את רק יוצא לדרך ואולי הלך לך יותר מדי חלק על ההתחלה כשהתקבלת עוד בטרם עשית הסבה בכלל. ועכשיו הגיע הזמן לחזור למציאות, אבל זה לא אומר שהקרקע רועדת מתחת לרגליים שלך. כך זמן עם הבנות, זה שלא היה לך בתור מורה, תעשה הסבה, תן שיעורים פרטיים ועוד תופתע לראות שזה רווחי. ולבסוף, תחזור על המסלול כמו מלך.

    על החתום:
    אולי מעצבן אבל אכפתניק בכל זאת

    השבמחק
  2. לא, לא חרב עלי עולמי אבל בכל זאת קיבלתי את הבשורה הזו די קשה. ברור שיש גם תוכנית ב' (שיעורים פרטיים ואפילו בי"ס למתמטיקה פרטי) אבל בכל זאת - קשה. העתיד קצת לא ברור.
    אגב, בינתיים כבר קיבלתי זימון לראיון בבית ספר פרטי בעיר.
    נקווה לטוב.

    השבמחק
  3. אני מכיר מורה מחנכת שבשנים הראשונות שלה בהוראה עמדה כל פעם בפני אותו המצב.
    שנת הלימודים נגמרת והיא לא יודעת אם תהיה לה עבודה גם בשנה שאחרי זה.
    איכשהו תמיד כשהתחילה שנת הלימודים נמצאה לה עבודה בהוראה.

    עוד כמה שנים של הוראה אולי תוכל לעבור ללמד באחד מבתי הספר האקסטרניים וליהנות מכל העולמות.
    גם ללמד וגם משכורת של היי טק.

    השבמחק
  4. אני הייתי די בשוק כאשר החלה עונת השיבוצים - מורים הם די עצמאיים שצריכים לדאוג לעצמם לעבודה.

    חגבי בתי-ספר אקסטרנים, אני ממש ממש מעדיף שלא. אני רוצה ללמד בחינוך הממסדי, המיינסטרים, להיות מורה מן השורה. ברור שאם אני לא אצליח להשתבץ במערכת החינוך אני אחפש דרכים אחרות להתפרנס מהוראה או ממשהו אחר.

    השבמחק
  5. אני מכיר טיפה את מערכת החינוך משני הכיוונים (טיפה הייתי תלמיד וטיפה הייתי מורה - בשני המקרים לא בהצלחה יתרה).

    קראתי את דוח דברת המלא (רובו אגב שווה קריאה, אבל צריך לתלות את מי שהמציא שם את הציטוטים בראשי הפרקים, ועוד יותר לתלות את כל אנשי החינוך שקראו את הדוח לפני ואחרי שפורסם - למיטב ידיעתי אף אחד מלבדי לא עלה על זה שרוב הציטוטים שם מפוברקים).

    אבל ההוכחה האולטימטיבית והבלתי מעורערת שמערכת החינוך רקובה תהיה אם אתה לא תצליח למצוא עבודה בתור מורה בשנה הבאה. אם זה יקרה אז אפשר לסגור את הבאסטה. ואני לא מתכוון רק למערכת החינוך אלא בכלל. לא מבין איך אומרים לך בבית הספר שלך שכנראה אין להם מקום בשבילך שנה הבאה. הם לא קולטים מה נחת אצלם?

    אני בטוח שיש מספיק מנהלים סבירים במערכת שיחטפו אותך לשנה הבאה.

    שאלה. מי מחליט על השיבוצים ומהם הקריטריונים?

    השבמחק
  6. תודה על המחמאות אבל:
    א. אולי כושר ההתבטאות שלי ממש טוב, אבל יש ככל הנראה פער בין מה שקוראי הבלוג חושבים על רמת ההוראה שלי לבין מה שעמיתי המורים חושבים - אני לא חושב שאני נחשב כמורה כוכב.
    ב. אני הולך להרים פה להנחתה לניאו-ליברלים תומכי התחרות אבל מערכת החינוך לא בנויה כך שמנהלות ירצו לשפר את רמת ההוראה בבית-ספרן. אני מניח שיש דברים יותר חשובים כמו להימנע מאלימות ושקט תעשייתי. לא, אני לא חושב שתחרות תעזור כאן, אבל מצד שני צריך להבין שלאף אחד לא ממש אכפת אם הילדים ידעו משהו או לא. לא מקבלים על זה שום תגמול.

    השבמחק
  7. 1. לך אכפת, לחלק מהילדים וההורים אכפת, וגם לחלק מההורים. סביר להניח שיש מנהלים עם מספיק בטחון עצמי כדי לעשות את הבחירות הנכונות.

    2. ברור שכרגע אתה מורה מתחיל ויש לך עוד דרך. אבל גם ברור כשמש שאתה בדרך, ושכל בית ספר שיעבוד איתך ירויח - ברגע שתצליח למצוא את הנוסחא הנכונה לערבוב טרור עם אכפתיות. לא יקח הרבה זמן.

    3. יכול להיות מרענן להתחיל בביס חדש - בו לתלמידים אין את הזכרונות מהימים הראשונים. מצד שני הפרידה מהילדים שכן ראית בהם שינוי יכולה להיות מבאסת משהו. לא?

    השבמחק
  8. 1. כרגע זה בידיים של מנהלת אחת, בעצם אפילו לא המנהלת אלא רכזת המתמטיקה. וכמו שהיא אמרה - ככל הנראה לא תמשיך.

    2. אתה גם חייב להבין שלאף אחד, ממש לאף אחד אין מושג מה קורה בכיתה, איך מלמדים ומה. פשוט אין שום ביקורת או מעקב. אפילו את הבחנים אני כותב ובודק בעצמי.

    3. אני ממש מעדיף להמשיך ובטח שאני מעדיף בי"ס ציבורי ולא פרטי אבל קודם כל למצוא עבודה.

    השבמחק
  9. אני מקווה שתמצא מקום - או בביה"ס הזה או באחר.

    התכונה הכי חשובה של מורה של שיהיה לו אכפת, וברור שלך יש אותה.

    השבמחק