כבר במהלך המבחן המסכם של כיתה ח' היו ילדים ששאלו מתי יהיה מועד ב'. השאלות מן הסתם גברו אחרי שחילקתי את המבחנים. אחרי ההצלחה של המועדים החוזרים של בחני החזקות אני באופן אישי מתחיל להתאהב בקונספט הזה. למעשה, מועד א' הוא סטירה לחי מצלצלת לתלמידים שלא למדו – פתאום יש דרך לכמת את אי ההקשבה וחוסר הידע. עכשיו, פתאום יש מוטיבציה. עכשיו הם יפתרו הרבה מאוד תרגילי הכנה, יקחו שיעורים פרטיים ויעשו הכל כדי לעבור את המבחן ולדעת. זאת בזמן ששאר הכיתה ממשיכה בחומר הלימודים כרגיל.
ומה התוצאה? התלמידים שהצליחו במועד א', לומדים כרגיל ואילו התלמידים שנכשלו לומדים פי שתיים – גם למבחן החוזר וגם את החומר הנלמד בכיתה, ולמעשה אנו מקבלים סוג של לימוד דיפרנציאלי שבו התלמידים החלשים יותר לומדים בותר אינטנסיביות.
כך שכרגע נראה לי ששנת לימודים בצעם צריכה להיראות כך, כל חודש בוחן ואינסוף בחנים חוזרים. חשוב גם להבין שברגע שילד נכנס לרצינות בלימודים בגלל המוער ב', הוא רציני בכל הלימודים.
ילד שלא עבר את המועד הראשון וניגש לשני
השבמחקילמד רק לשני ויזניח את החומר הנלמד כעת
לדעתי אתה תייצר בעיקר לך הרבה עבודה
אולי תעיף את המסנן ספאם הזה
השבמחקזה ממש מציק להגיב למה שאתה כותב
אולי פשוט תפעיל מנגנון אישור תגובות
לקח לי הרבה זמן עד שקיבלתי אישור לתגובה
ילד שלומד למועד ב' גם לומד את החומר הנוכחי - הציון הוא מן סטירת לחי שמעירה אותו.
השבמחקנכון, זה יצור לי הרבה עבודה אבל לא באנו בשביל להנות.
לגבי מסנן הספאם - היה לי בעבר בלוג עצמאי ללא מסנן ספאם עם אישור תגובות והייתי מקבל בערך 100 תגובות ספאם ליום... אז אומנם קצת קשה לעבור את מסנן הספאם אבל לא צריך להישבר. אני מאוד נהנה מהתגובות.
מנסיוני כתלמיד וממה שאני מתרשם מהלימודים של הילדים שלי הרי שהנוסחא להצלחה בלימודים היא להקשיב ולהבין את החומר בשיעור ולהכין את השיעורים.
השבמחקברגע שעושים את זה הכל הולך קל.
הבעיות מתחילות כשחולמים בכיתה או שלא מצליחים להבין את החומר.
נכון ומבחנים משאירים את התלמידים בפוקוס - זו מטרה קרובה, מטרה מספרית.
השבמחק