יום שלישי, 7 באפריל 2009

טבלאות נתונים


כאמור, אחת הבעיות הקשות שראיתי בכיתה ז3' כאשר עברתי איתם על בעיות מילוליות זו הבעיה להעביר ביטויים מילוליים לתבניות מספר. למשל, בקופסא אחת 15 ספרים יותר מאשר בשניה, אז אם בקופסא אחת יש X ספרים אז בשניה יש X+15. בעיה נוספת היא מיצוי השאלה, כלומר, להוציא ממנה את כל הנתונים הקיימים.
עיינתי בבני גורן וראיתי שכמה פרקים לפני בעיות מילוליות יש פרק תבניות מספר – בדיוק מה שאני רוצה. תרגול של העברת הניסוח המילולי לביטויים מתמטים וגם מעבר מקיף של הרבה ביטויים.
אז בכיתה ז5' התחלתי ללמד בעיות מילוליות מתבניות המספר וזה הלך יופי. כל-כך טוב שזה כבר שיעמם את חלקם (עדיף ממבטי העגל שקיבלתי בז'3).
גם בז'3, עם בעיות התנועה הלכתי על טבלאות והפלא ופלא – נראה שיש הבנה. למען האמת אחרי שכבר קרה לי לא מעט פעמים שחשבתי שיש הבנה ונתבדיתי, אולי כדאי להיות קצת יותר זהירים. נראה מה יהיה אחרי פסח.
למען האמת אני חייב לציין שמה שהכי מטריד אותי עד כה בהוראה זה שאין תוכנית על, שאין הנחיה ברורה למורות מה צריך ללמד, באיזה סדר ואיך צריך ללמד כל נושא. אולי זה רק אני שנכנסתי לאיזו פינה אבל נראה לי מוגזם שאני צריך להמציא דברים כאלה בעצמי.

3 תגובות:

  1. יתכן שההכשרה שעברו המורים האחרים מסייעת להם בחלק מהבעיות שמעסיקות אותך.
    אולי שווה לך לנסות לעבור קורס בהוראה או לפחות לעיין בחומר הלימוד שניתן בקורס שכזה.

    איזה שינוי מדהים אתה עובר .

    השבמחק
  2. מעניין שאתה כותב "הנחיה ברורה למורות" כשאתה, בעצמך ממין זכר ולא נקבה!!

    השבמחק
  3. העברית עושה עוול כאשר היא מחייבת להתייחס לעשר מורות נשים ומורה גבר אחד כ"מורים" ולא "מורות".
    שהרי שהאווירה וההתייחסות הן אל נשים ולא לגברים ואפילו לא לאוכלוסיה מעורבת.

    השבמחק