יום חמישי, 2 באפריל 2009

חוקי חזקות


כבר בדרך לכיתה תפסה אותי רכזת המתמטיקה ואמרה לי שאני צריך להתקדם יותר מהר וגם היו ילדים שהתלוננו שאנחנו כבר שלושה שיעורים באותו נושא.

ניסיתי להסביר את ההגיון מאחורי החוקים...
2,4,8,16,32
ואז הולכים שמאלה ומחלקים
התחלתי עם 2, אח"כ 3 - והיו ילדים שהבינו יפה וגם אמרו 1/27 ו 1/81 מהר למדי (כי בצד שני היה 27 ו 81).
ואז ניסיתי עם 2/3. כמובן שהיו כאלה שאמרו 4/3 אבל מהר מאוד הגיעו לסדרה הנכונה כלפי מעלה. ואז התחלנו לרדת 1, והייתה מי שאמרה אחד וחצי. למה?!?!?!
טוב, כפי שציפיתי יש בעיה מסויימת עם חלוקת שברים.
יאללה, איך פותרים 12:4? ארבע כפול מה שווה 12 - 3.
אז איך נפתור 1 : 2/3? מה כפול 2/3 שווה אחד - 3/2, כדי שיצטמצם.

ואז תרגילים.
צריך להתקדם.
למען האמת, הרוב ידעו - טוב, לפחות אלו שהשתתפו.
היו שניים בשורה הראשונה שכל הזמן אמרו" :אני לא מבינ/ה", "המורה הקודמת לא לימדה ככה", "איזה חוק חזקות אתה מפעיל כאן", "אני צריך מורה פרטי".
האמת - יצאתי בדיכאון, אבל ברטרוספקטיבה באמת מדובר בשניים (אולי שלושה) מתלוננים השאר הבינו די טוב, בייחוד ילדה אחת שרק עלתה הקבוצה ופשוט הבינה. כך שיש אפילו סיפוק מסויים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה