זה היה היום הראשון שהגעתי לשעורים אחרי שבדקתי את שיעורי הבית וראיתי היכן הילדים מתקשים.
בכיתה ח' הבעיה העיקרית הייתה שילדים לא מצמצמים אלא משתמשים במחשבון כדי לפתור את השלב האחרון, למשל אז ניסיתי ללמד אותם איך מצמצמים.
התחלתי עם דוגמא פשוטה כמובן שכולם אמרו שזה ושיש חוק כזה, אבל אני כן התעקשתי לפתוח ל 3x3x3x3x3 במונה ו 3x3x3 במכנה ולצמצם. ואח"כ עוד 3-4 דוגמאות. הייתה תרעומת מצד התלמידים שאני סתם מאריך ומסבך.
אבל אז שאלתי אותם מה אפשר לעשות בתרגיל: ?
אף אחד לא ידע, היו ניסיונות מעניינים כמו ועוד אבל אף תשובה לא נכונה... הסתרתי את החזקות, ושאלתי מצטמצם? בוודאי השש והשלוש. או.קיי. אז במקום שש נכתוב שתיים כפול שלוש.
וכך זה נראה: ומה עושים עכשיו? ומכאן הם די ידעו לפתוח את הסוגריים ולצמצם את חזקות השלוש. מגניב. עוד 3-4 תרגילים על הלוח ונראה שהילדים מתחילים להבין את העסק.
נמשיך... ? מה עושים? ישר מישהו אמר שתשע זה שלוש כפול שלוש, אבל אני הצעתי שאולי נסתכל על תשע כשלוש בריבוע, כלומר, . הייתי צריך להסביר ש
אבל אח"כ הצמצום הלך חלק. עוד שלושה ארבעה תרגילים על הלוח וגם האופוזיציה הקשה ביותר לשיטות הארוכות שלי לעומת החוקים הקצרים (אך הלא מובנים) נמסה לחלוטין. ילדים רצו לפתור כמו שאני מציע והשמחה גדולה.
כל הכבוד! על ההתמודדות ועל ההתלהבות לעסוק במקצוע הכי חשוב והכי פחתו מוערך בארץ
השבמחקבהחלט אהבתי את השיטה וגם העובדה ששמת לב לבעיה שיש כאן - משתמשים לחלוטין במחשבון ולא יודעים לעשות צמצום פשוט לבד.
השבמחקאימצתי את הרעיון שלך!