יום רביעי, 22 באפריל 2009

אז זהו, שלא.


אחרי יום שני המהנה שכולם הקשיבו והצליחו הגעתי מעודד. נכון, אני פותח עם ז' 3 – התוססים – אבל עכשיו הולך לי. יהיה אחלה. אז זהו, שלא – היה סיוט.
נכנסתי לשיעור, היה קצת שקט (כנראה שאריות של מפגש הבוקר שמישהי אחרת העבירה) והייתי שאנן. אבל לא לזמן רב. הצלחתי להשחיל מילה רק אחרי 20 דקות... היה רעש ובלגאן ברמות שטרם הכרתי, וכבר יש לי ניסיון לא מבוטל. שני ילדים ממש הלכו מכות באיזשהו שלב והפרדתי אותם בכוח. היו מספר ילדים שניסו ללמוד (בעיקר משתי השורות הראשונות) ואני מקווה שהם למדו. היו את הילדים שדיברתי איתם ביום ההורים וארבעה מהם מאוד מאוד השתפרו אבל היו להם ממלאי מקום שאפילו עלו עליהם גם בימיהם הטובים ביותר. סיוט.

טוב, עכשיו ז' 5 (כל ה ז' ביום אחד). איתם היה לי בסדר ביום שני, בטח נמשיך בתנופה. אז זהו, שלא.
ביום שני לארבעה תלמידים יש תגבור (מן הסתם לא מדובר במצטיינים שבחבורה) והם לא היו בשיעור – וכאשר הם בשיעור זה סיפור אחר לגמרי. רעש, ילדים קמים, מדברים – סליחה , הלוואי שהיו מדברים – צועקים, רבים. כל מה שאפשר ובעיקר מה שאי אפשר. גם הילדים היותר חלשים שעבדו יפה מאוד ביום שני הפסיקו לעבוד כאשר חבורת המופרעים חברה אליהם. סיוט.
בכיתה הזו גם הייתה לי תקרית לא נעימה עם המצטיינים דווקא. בבדיקת שיעורי הבית ראיתי שיש לכמה מהם בעיה עם הטבלה של גילאים, אז השקעתי ועשיתי להם דפי תרגול. אחד פשוט סרב לקבל את דף התרגול: "אני לא צריך חיזוק" – מכיוון שהוא די צודק ויתרתי לו, אני לא רוצה לשבור את רוחם הצעירה. ילדה אחרת פשוט יצאה מדעתה, ילדה שמסיימת את שיעורי הבית עוד בכיתה לא עשתה כלום היום – אז שאלתי אותה אם זה בגלל הדף והיא אמרה שכן, אז ויתרתי גם לה.

טוב, אחרי שתי כיתות ז' יש לי שעה אחת עם כיתה ח'. טוב, שעה אחת, סוף היום, הקבצה א', בטח פה יהיה שקט כמו ביום שני. אז זהו, שלא.
ניסיתי לעבור איתם על שאלות ממבחני המיצ"ב הארציים, טוב, למה להגיד שאלות, בוא נתחיל בשאלה אחת. אי אפשר היה להוציא הגה, רעש בלגן, ילדים קמים, צועקים, גזרים התעופפו באויר. ילדים מהשורה הראשונה לא הצליחו לשמוע אותי, לא כל שכן להבין. סיוט.

טוב, נגמר גם השיעור הזה עכשיו קצת רגוע, הולכים הביתה. אז זהו, שכן.

2 תגובות:

  1. תגיד, איך התלמידים קוראים לך? המורה או בשמך הפרטי? באיזה סנקציות אתה יכול לנקוט כשיש בלאגן? ומה הגישה שלך לעניין, לשלוף את הארסנל או דרך אחרת? אשמח לשמוע על זה.

    השבמחק
  2. התלמידים קוראים לי בשמי הפרטי, יש גם דברים שלי קשה לעמוד עליהם.
    לגבי ארסנל הסנקציות: התשובה בפוסט הבא.

    השבמחק