יום שני, 12 באוקטובר 2009

שלום כיתה ז'


והנה הגיעו להן עוד חמש שעות שבועיות כאשר מורה נוספת מצוות המתמטיקה יצאה לה לחופשת לידה.
אבל איזה בלגן...
נתחיל בזה שהמורה שיצאה לחופשת לידה הודיעה לי רק אתמול שהיא לא תגיע היום. לא, היא לא ילדה אבל היא לא יכולה ללמד כאשר היא אמורה לכרוע ללדת בכל רגע – צודקת. אבל מבחינתי זה אומר שלא היה לי זמן להתכונן בכלל לשיעור, אבל זה לא הכל.
יש תוכנית לימודים חדשה אבל רק עכשיו הוחלט על הספר, מה שאומר שאין לי אותו (הרגע הזמנתי) והמורה המובילה בכיתה ז' (לא הרכזת, מישהי אחרת) צילמה דפים מהספר והם היו בתא שלי, אבל לא יכולתי לקחת אותם כי בית הספר היה סגור בסוכות. אבל ז עוד לא הכל.
אתמול בעשר בלילה אותה מורה מובילה שלחה מייל מה כדאי ללמד מחר (בשמונה בבוקר!), כמובן היא התייחסה לדפים במייל שלה, דפים שלא היו מולי. אבל זה עוד לא הכל.
במהלך הלילה העליתי חום (קצת) והרגשתי די רע. אבל בכל זאת החלטתי ללמד, אני לא יכול להבריז על הפעם הראשונה. הגעתי לבית הספר בעשרה לשמונה, לקחתי את הדפים, וניסיתי להבין מה אני צריך ללמד עוד עשרים דקות. ברור שאני לא רואה את התוכנית הכוללת, רק צוהר קטן של השיעור הקרוב. אבל זה עוד לא הכל.
בשיעור עצמו הייתי צריך להקריא שמות, לחלק את הדפים שצולמו וגם לבדוק שיעורים (לבקש מהתלמידים שיניחו את השיעורים שקיבלו לחופש על השולחן ולעבור ביניהם). בקיצור, השיעור לא מתחיל בלמידה וזה מתכון לבלגן.
היה קשה להשתלט, בטח כאשר גם אני אובד בין הדפים שצולמו אבל יחסית עבר בהצלחה.

היה נחמד שהיו ילדים שהבינו למשל למה 2/3 שווה ל 4/6 כאשר הסברתי שמכפילים את המונה בשתיים, את המכנה בשתיים ולכן בסה"כ מכפילים ב 2/2 שזה 1. היו גם כאלה שהבינו למה צריך להכפיל את 4 ב 7/4 כדי לקבל 7 (כי קודם מחלקים בארבע ומקבלים אחד ואז מכפילים בשבע) אבל אני לא מרוצה מהשיעור כי אין לי סקופ של תוכנית הלימודים.

מכיוון שנתתי להם עבודת כיתה בנושא סדר פעולות חשבון עשרים דקות לתום השיעור והיו תלמידים שסיימו אותם בחמש דקות סיימתי עם החידה הבאה: מהמספרים 2,3,4,5 וארבע פעולות החשבון הגיעו ל 26 מבלי להשתמש באותה פעולה פעמיים – כך ש 2x3+4x5 לא תופס כי משתמשים פעמיים בכפל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה