יום שישי, 2 באוקטובר 2009

תוצאות התעללות


אם גם אתם סקרנים כמוני לדעת מה תוצאות בוחן ההתעללות אז התשובה היא ככה-ככה.
הבוחן היה מורכב משלושה חלקים:
א. חישוב גדלים (צלעות, אלכסונים וזוויות) מנומק. שבע שאלות, כל שאלה עשר נקודות כאשר הערך שווה ארבע נקודות והנימוק (או הנימוקים) שש.
ב. חישוב גדלים באמצעות משוואות, למשל, צלע אחת שווה x+4, הצלע הנגדית שווה 2x-3 ואילו צלע סמוכה שווה 3x+2. צריך לפתור את המשוואה x+4=2x-3 ואז להציב. שתי שאלות, כל שאלה עשר נקודות – המשוואה שווה חמש נקודות, פתרונה שלוש והצבה שניים.
ג. שאלת המפמ"ר:
---
בבית הספר הקצו לכיתת המדעים חלקת אדמה כדי לשתול בה דשא.
לחלקה צורה מלבנית. צלע אחת ארוכה מהשנייה ב 3 מ'.
שטח החלקה הוא 88 מ"ר.
א. מצאו את אורכי הצלעות של החלקה
ב. מצאו את היקף החלקה
ג. כיתת המדעים מתכננת לשתול דשא רק על 80% משטח החלקה ועל יתר החלקה לשתול פרחים.
מהו השטח המיועד לפרחים מתוך החלקה?
ד. לפניכם שלוש אפשרויות למידות של שטח דשא בצורת מלבן.
לכל אחת מהאפשרויות הבאות רשמו האם היא יכולה להיות חלקת הדשא על פי נתוני הבעיה. נמקו. 8x10, 7.04x10, 12.8x5.5.
---

והתוצאות
ילד אחד הוציא 99 – ילד שבתחילת השנה ישב מאחור ולא הקשיב, קרבתי אותו קדימה והשאר היסטוריה.
שלושה ילדים 87-90 – אחד מהם גם ישב מאחור, הפריע ולא היה רציני. אחרי שיחת ההיכרות אמרו שיש לו הרבה מוטיבציה הבאתי אותו קרוב והוא ממש אחלה.
תשעה ילדים 55-69
שלושה ילדים 30-33 – לא מקשיבים כל השיעור.
ארבעה לא התייצבו לבוחן.
אני בסה"כ מרוצה מתוצאות הבוחן, רואים מי למד ומי לא. יש שני ילדים שדווקא למדו ונפלו בציוני הביניים (55-69), אחד מאותגר מתמטית אבל השני לפי דעתי פשוט פספס פה משהו, כתבתי לו הערה שהוא יכול יותר. עכשיו (אחרי סוכות) המרוץ אחד מועדים נוספים.

2 comments:

  1. טוב, 25% לפחות עשו את הבלתי אפשרי לפי ייעוד ההקבצה - די נחמד.

    השבמחק
  2. זו רק ההתחלה.
    בוחן למעשה מדרבן - יהיו תלמידים שמקבוצת הביניים שירצו וישפרו (לפחות 4-5). האחרים יקבלו טלפון להורים ויעבדו וישפרו.
    זו נקודת הפתיחה.

    השבמחק