יום שני, 16 בנובמבר 2009

שיעורים פרטיים


כאמור בכיתות ח' ו ט' יש עכשיו כמה ילדים שמכים על חטא חוסר הלימודים עד כה שהתבטאו בציונים נמוכים, למען האמת יש גם שניים שהוציאו ציונים נמוכים למרות שלמדו בכיתה. אז החלטתי שאני לוקח את שני הציונים הנמוכים בכל כיתה ועושה להם שיעורים פרטיים (בחינם כמובן, בין כותלי בית הספר) כדי שידביקו את החומר ואח"כ אני אערוך להם בוחן שיחליף חלק מהשאלות במבחן וכך יוכלו לשפר ציונים.
התנאי הוא כמובן רצינות בלימודים. ילד שאני רואה שהתאמץ עד כה או שבא אלי אחרי המבחן ואומר לי שהוא חייב להשתפר. אז אני מציע להם את האפשרות לבוא לשיעורים הפרטיים הללו. הילדים מוקירים תודה ברמות גבוהות מאוד. החל ממייל מההורים שהילד פשוט מאושר ללמוד מתמטיקה, דרך שקט, רצינות והקשבה בשיעורים ועד קריאות במסדרון: "תאמין לי אתה המורה הכי טוב שהיה לי עד עכשיו!".
בכיתה ט', אני עובד איתם על הטכניקה האלגברית. אני מנצל את העובדה שכבר למדנו את הנושא ונותן להם מבט על של מבנה הביטוי שהוא מורכב למעשה מחיבור של חד-איברים (חד איבר זה ביטוי כפלי) ולכן קודם מכנסים את חדי-האיברים ואח"כ את כל הביטוי. בסה"כ ילד אחד הולך יפה מאוד, ילד שני עם המון מוטיבציה אבל נראה לי שאנחנו כבר מגרדים את קצה היכולת שלו.
עם שני התלמידים מכיתה ח' אני עובד על הנדסה. כאן אני פשוט חוזר על מה שלמדנו בכיתה אבל התרגול האישי ככל הנראה עוזר. למרות שהתחושה שלי שלילד אחד עדיין כל הקטע של חשיבה סדורה של הוכחה לא יושב טוב והוא מתבלבל בין נתון לבין מה שצריך להוכיח.
בסה"כ אני משקיע שעתיים בשבוע, די מעט, אבל אני מקווה שזה יתן את האפקט שאני מצפה שהכיתה תתרומם עם חיזוק החלשים בעלי המוטיבציה.

תגובה 1:

  1. היי

    כל הכבוד על היוזמה !!!!
    כן ירבו כמוך


    רויטל וילמובסקי
    מורה פרטי

    השבמחק