יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

קריצה למפמ"ר


כזכור לקוראיי הנאמנים בשנה שעברה התרעמתי על כך שמבחן המפמ"ר המסכם, הארצי, הוא למעשה על חומר שהתלמידים לא למדו לקראתו ולמעשה מדובר בעצם בהכשלה. מכיוון שיש מפמ"ר לכיתות ז' ולכיתות ט' השנה החלטתי שאני לא אתן לזה לקרות בכיתה ט' אותה אני מלמד.
לכן הכנסתי לבוחן ההנדסה שאני אערוך מחר שאלה מהמפמ"ר, שאלה לא טריוויאלית, אין בה חומר מסובך (שטח והיקף מלבן) אבל יש בה הרבה הגיון – אני מעוניין לראות איך התלמידים מצליחים לקחת את החומר הנלמד צעד אחד קדימה. בכלל, זו תהיה הצלחה גדולה אם תלמידים של הקבצה ב יצליחו במפמ"ר.
הרכזת קראה לבוחן שהכנתי התעללות בילדים (אבל אישרה אותו), אני דווקא מקווה ומאמין שהם יצליחו, אם כן, ביחד עם האמירה הזו אולי הם יקבלו הרבה מוטיבציה.

2 תגובות:

  1. מבחני המפמ"ר מותאמים לפי רמה. מבחני המיצ"ב אינם מותאמים והם מהווים קושי עצום לתלמיד של הקבצה נמוכה.

    השבמחק
  2. במבחן המפמ"ר אפשר לבקש הקלה ל 25% מהתלמידים אם אני לא טועה. המטרה שלי היא שאני אוכל להגיד על ילדים מסוימים שהם יכולים לקחת את המבחן המלא.

    השבמחק