יום ראשון, 13 בדצמבר 2009

תעלומת השעות הפנויות


אחד הדגלים המונפים מול המורות הוא דגל שעות העבודה הנוחות שלהן, לעבוד כל יום עד 1:30 זה ממש בלתי נתפס אצל אנשי ההיי-טק שמסיימים באפן קבוע בשש או שבע בערב. פשוט חצי משרה. אני לא אכחד, הפריבילגיה הזו של חצי משרה היא ללא ספק מהגורמים שמשכו אותי להוראה. אלא שאליה וקוצים בה.
המורות למעשה משלמות על השעות הנוחות האלו בריבית ד-ריבית.
תשלום ראשון: אינטנסיביות העבודה. עבדתי בהיי-טק, כבר עבדתי 10-12 שעות ביום (בתחילת הקריירה). שום דבר לא דומה באינטנסיביות של העבודה כמורה. בקלות אפשר לומר ששער הוראה אחת שקולה לשעתיים של תכנות מבחינת האינטנסיביות.
תשלום שני: שכר. מורות מקבלות מעט כסף מכיוון שהן עובדות מעט שעות.
אבל רגע, לא אמרנו שהשעות הקצרות הן פיצוי על האינטנסיבית של העבודה? בואו לא נהיה קטנוניים.
תשלום שלישי: המשפחה. אם את כבר מסיימת לעבוד כל-כך מוקדם מן הראוי שאת זו שתוציאי את הילדים מביה"ס ותתפקדי גם כעקרת בית בשאר היום.
אבל רגע, לא אמרנו שהשעות הקצרות הן פיצוי על האינטנסיבית של העבודה? לא סיכמנו שהשכר שלנו נמוך כי אנחנו עובדות מעט שעות? די עם הקיטורים, זה משק בית אחד ובעלך למעשה מממן את העבודה שלך בבית.
תשלום רביעי: סגירת קצוות. אבל ההוראה לא נגמרת בין כותלי בית הספר, צריך לתעד את השיעורים במשו"ב, לבדוק מבחנים, להתכונן לשיעורים, להכין עבודות ומבחנים ולהתקשר להורים. מתי? נו באמת, אתן מסיימות לעבוד ב 1:30, יש לכן את כל היום.
אבל רגע, לא אמרנו שהשעות הקצרות הן פיצוי על האינטנסיבית של העבודה? לא סיכמנו שהשכר שלנו נמוך כי אנחנו עובדות מעט שעות? לא סיכמנו שבזמן הזה אנחנו כבר עובדות כעקרות בית במשרה מלאה?
תשלום חמישי: פה ושם בקטנה. מדי פעם, לא יותר מדי, פעם בשבועיים שלושה יש משהו בבית הספר אחר הצהרים: יום הורים, ישיבה פדגוגית, טיול שנתי, השתלמות. אבל אל דאגה, זה אחר הצהריים, מה יש לקטר כאן, אתן ממילא עובדות רק עד 1:30.
אבל רגע, לא אמרנו שהשעות הקצרות הן פיצוי על האינטנסיבית של העבודה? לא סיכמנו שהשכר שלנו נמוך כי אנחנו עובדות מעט שעות? לא סיכמנו שבזמן הזה אנחנו כבר עובדות כעקרות בית במשרה מלאה? לא סיכמנו שבזמן הזה אנחנו צריכות לסגור פינות בהוראה?
תשלום שישי: הכבוד. כמעט כל מורה שומעת בתדירות של פעם בחודש את המשפט הבא: "תאמיני לי, אתן פרזיטיות על חשבוני. אני עובד קשה משלם מיסים כדי לממן את כל שעות הפנויות שלך תתחילו לעבוד כמו כולנו.".
טוב, כבר אין לי מה להגיד...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה