יום חמישי, 23 באפריל 2009

נכנעים לטרור


התחושה שלי בסוף יום הלימודים הקודם שבא לי בשיעור הבא להיכנס לכיתה עם תת-מקלע, לרסס קצת ואז יהיה שקט. טרור, אתם יודעים, תמיד עובד. ובאפן מטאפורי זה בערך מה שקרה.
"בוקר טוב ילדים. אחרי הבלגן של אתמול אני עובר לשיטת אכיפת החוק האמריקאית. אני הולך להעיר לכל מי שקם ממקומו, מדבר ללא רשות או זורק משהו בכיתה. הערה ראשונה – אזהרה, הערה שניה – הפרעה (כזו שנכנסת לתעודה), הערת שלישית – תחילת תהליך להוצאה מהכיתה"
שקט. אני מתחיל ללמד.
היה יופי של שעור, פיזרתי רק 16 הערות שהתלכדו רק לכדי ארבע הפרעות. התלמידים למדו, כולם תרגלו, גם התלמיד המפריע ביותר, גל, שמעולם לא תרגל בכיתה ולא הגיש שיעורים, עבד ואף סיים ראשון את התרגול בכיתה. הטרור עובד.
ועכשיו ל ז'3. אם נשאר במטאפורת הטרור אז כיתה ח' הם אמריקאים וכיתה ז'3 הם רוסים. איומים לא יספיקו, יהיו גם יריות.
התחלתי אותו דבר: "בוקר טוב ילדים. אחרי הבלגן של אתמול אני עובר לשיטת אכיפת החוק האמריקאית. אני הולך להעיר לכל מי שקם ממקומו, מדבר ללא רשות או זורק משהו בכיתה. הערה ראשונה – אזהרה, הערה שניה – הפרעה (כזו שנכנסת לתעודה), הערת שלישית – תחילת תהליך להוצאה מהכיתה"
אלא שהפעם יש התנגדות (מן הסתם) ואני פותח בצרורות.
"אבל מה זאת אומרת..."
"הערה ראשונה שחר"
"אבל לא אמרתי כלום"
"הערה שניה"
"זה ממש לא פייר"
"והנה ההערה השלישית". הרוגה אחת כבר יש.
ילדה קמה. הערה ראשונה, ויכוח קל. הערה שניה. פצועה.
פה נורו 42 יריות (הערות), עם ארבעה פצועים (הפרעה בתעודה) וארבעה הרוגים (צריך לדבר עם ההורים) אבל היה שקט. למדו. הבינו. כמו שצריך להיות.
את הפרעות כבר רשמתי במשו"ב (תוכנה לניהול תלמידים בבי"ס) ואני צריך לדבר עם ההורים עכשיו – אבל אני חדור מוטיבציה להראות להם שאלו לא היו כדורי סרק.

4 תגובות:

  1. ואם זה לא יעבוד , תעבור לפאשיזם האיטלקי ?

    גילעד

    השבמחק
  2. Italian fascism is for wimps. Following the Russian path - purges, concentration camps, a sprinkle of genocide here and there - seems more promising.

    Way to go. My best school math teacher, apparently equipped with decades of experience, used almost exactly the same tactics. Worked like a charm.

    השבמחק
  3. חומסקי עוד היה אומר שאתה הטרוריסט.
    בהצלחה...

    השבמחק
  4. אין דרך אחרת.
    אם באת ללמד ולא לקשקש עם הילדים-חייב להשליט את הסדר.
    ושייחנקו כל יפי הנפש ההורסים לנו את מערכת החינוך.

    השבמחק