יום ראשון, 19 באפריל 2009

בעיות מילוליות - הגירסא המוצלחת


חזרנו מחופשת הפסח במרץ רב והיה נפלא.
כזכור החלטתי לעבוד עם ז' 5 על בעיות מילוליות קודם על תבניות מספר עם טבלאות נתונים ורק עכשיו לעבור לבעיות עם משוואות. בקיצור, פתרתי שאלה אחת של גילאים על הלוח עם טבלה ואז נתתי להם ארבעה תרגילים – הלך ממש חלק ויפה. גם לי הטבלה עושה סדר והרבה יותר קל להבין את דרגות החופש בבעיה.
בגדול זה הולך ככה: אב גדול מבנו פי ארבע, בעוד חמש שנים יהיה גדול מהבן פי שלוש, מצא את גיל האב והבן.
הטבלה היא כך:




ועכשיו מתייחסים ליחס בעוד חמש שנים גיל האב בעוד 5 שנים = גיל הבן בעוד 5 שנים כפול 3, כלומר המשוואה היא

פשוט וקל. לי וגם לילדים.
הייתה ילדה אחת שעד היום בכלל לא הייתה מרוכזת בשיעור והפריעה כל הזמן שפתאום השקיעה, פתרה, הייתה מעורבת והצליחה יפה מאוד (כמובן שאחרי השיעור זרקתי לה מילה טובה), היו ילדים שנשארו בהפסקה כדי לפתור, בשעה השניה כאשר פתרתי על הלוח בעיות מחיר ילדה אחת אמרה שזה לא יכול להיות שאני עובר נושא כי אף אחד לא מבין ("אף אחד" זה מאוד חזק) ויצאה להגיד למחנכת שאני מורה גרוע, אח"כ היא חזרה, ישבתי איתה קצת והפלא ופלא – גם היא הבינה.
בקיצור – יופי של שיעור, קצת חבל לי על ז' 3, אבל אולי אני אתן להם את זה בדפי חזרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה