יום שני, 30 במרץ 2009

איך הכל התחיל


מה היה לי רע? הייתי סמנכ"ל תוכנה בחברה מצליחה למדי (עדיין לא מרוויחה אבל אוטוטו שנתיים-שלוש אקזיט – כרגיל, אתם יודעים). משכורת יפה, אוטו ליסינג, נסיעות לחו"ל, ניהול של 20-30 איש ואפילו מימוש מסוים של האופציות – החלום הישראלי. ואז הגיע המשבר הפיננסי.
לא, זה לא הסיפור הרגיל שקוראים כל יום בעיתונות - לא פוטרתי ולא היו קיצוצים העסקים די כרגיל. אבל אצלי משהו השתנה. כחוזה שחורות מקצועי הגעתי למסקנה שהכלכלה המערבית הולכת להתמוטט וכל ההיי-טק יעלם או יתכווץ מאוד (בינתיים, לצערי זה עדיין הכיוון) – ושאלתי את עצמי מה אני יכול לעשות בעולם ללא היי-טק. התשובה לא הייתה פשוטה – מאז שאני ילד היה לי ברור שאני אהיה מתכנת, ואני מהגל המאסיבי הראשון של ההיי-טק בישראל, בקיצור אני היי-טק. אבל אחרי כמה ימים של דיכאון פתאום הבזיק הרעיון: מורה. מורה למתמטיקה!
כן, מורה. הוראה היא מקצוע עוד מהכלכלה הישנה, תמיד הייתי טוב במתמטיקה (לא גאון עם תואר שני בגיל 21 אבל מעל הממוצע) ואני יודע לעמוד מול קהל. כן. מורה. וכשחושבים על זה יש עוד כמה יתרונות: אפשר לעבוד קרוב לבית, אפשר להיות עם הבנות כבר מהצהרים וגם עובדים בתוך הקהילה (על האובססיה שלי לקהילה אולי אני אפתח נושא אחר). כן, יש בעיה מסוימת עם השכר אבל אחרי חישובים נראה שאפשר להסתדר. בקיצור מושלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה