תוכנית הלימודים החדשה במתמטיקה מלווה במספר החלטות מאוד חיוביות בהוראת המתמטיקה בישראל. להלן כמה מהן כפי ששמעתי בהשתלמות מורים לתוכנית החדשה:
- משרד החינוך מחויב להוראת המתמטיקה ושיפור הביצועים, לא על מנת לשפר את הדרוג העולמי במבחנים הבינלאומיים אלא מכיוון שאחוז התלמידים הישראלים המצטיינים הוא רק %1.5 לעומת 4.5% בממוצע העולמי ואחוז הנחשלים הוא הגבוה בעולם.
- השנה הוגדרו שלושה מקצועות שהם המקצועות החשובים ביותר: מתמטיקה,עברית ומדעים.
- לכיתה ז' מוקצות חמש שעות שבועיות (במקום ארבע כפי שהיה עד היום) מה שאומר שיש 150 שעות שנתיות. כדי למנוע שפעולות חינוכיות אחרות, חיוביות ככל שיהיו, יפגעו בהוראת המתמטיקה, בית הספר חייב לעמוד ב 135 שעות מתמטיקה שנתיות.
- בבית ספר עם 2-5 כיתות ז' תהיה כיתת מיצוי אחת - כלומר כיתת מתמטיקה נוספת לילדים שמתקשים יותר, משש כיתות ז' ומעלה יהיו שתי כיתות מיצוי. כמו-כן יתווספו שעתיים של מצוינות על חשבון משרד החינוך.
- פעם בשבועיים שלושה יגיע מדריך לבית הספר כדי לבחון איך מתקדמת ההוראה בתוכנית החדשה.
אנחנו אשכרה הכי גרועים בעולם? מרשים!
השבמחקומה קרה שהחליטו להפנות לזה תשומת לב?
לפי מה שאני מבין מבין השורות (כי אפשר לומר שאני מצטרף לשיחות האלו באמצע) עד עכשיו מנכ"לי משרד החינוך השריעו בעיקר בחינוך - כלומר, בהקניית ערכים ופחות בקטע הלימודי.
השבמחקהמנכ"ל החדש, שושני, החליט שבבתי-ספר צריך ללמוד. קצת קשה לי להגיד את זה אבל ביבי שיחק אותה.
הכי גרועים בעולם, כשכוללים חרדים וערבים.
השבמחקכלומר, מגיעים לזה כשכוללים בממוצע -
1. קבוצה אוכלוסיה שמתנגדת להשכלה הזו.
2. קבוצת אוכלוסיה שלא לומדת בשפת-האם שלה.