יום רביעי, 1 ביולי 2009

תוכנית הלימודים החדשה – ספירליות


אחת הבשורות הגדולות של תוכנית הלימודים החדשה לכיתה ז' היא הספירליות. לעניות דעתי מדובר בטעות פטאלית אבל קודם נפרט.
הרעיון בוא כזה, את מלמדת נושא כלשהו, נניח משוואות. מלמדת את הנושא ברפרוף ועוזבת. כן, סביר להניח שרק רבע מהתלמידים הצליחו להבין ולהפנים. וממשיכה לנושא הבא, נניח גיאומטריה. אחרי כחודשיים את מתחילה ללמד בעיות מילוליות ואז הילדים חוזרים למשוואות בהקשר של בעיות מילוליות ואז האסימון של המשוואות נופל להם. מה שמתקשר לתפיסה הכללית בתוכנית הלימודים של לימודים בתוך ההקשר. הדוגמה שהמרצה בהשתלמות שהייתי נתן הייתה של זרע שנטמן באדמה ואז עוזבים את הזרע ואחרי חודשיים רואים נבט..
טוב, אבל מתמטיקה זה לא חקלאות, אם כבר זה כמו בניין. ואם לא בונים את היסודות כמו שצריך אז כאשר בונים את הקירות הם מתמוטטים. ילדים, ועוד בתחילת כיתה ז' בשנתם הראשונה בבית-ספר חדש, יאבדו את המורה אחרי שבועיים שלושה והמורה תמשיך הלאה... לפי דעתי, נאבד אותם וכאשר נחזור לנושא קשור הם אפילו לא יסכימו ללמוד.
טוב, מקסימום יקלו קצת את בחינות הבגרות עוד שש שנים. העיקר הכוונה הטובה והניסיון שנצבר.

5 תגובות:

  1. זו בערך השיטה שלומדים בה באוניברסיטה לפחות בקורסים שאני לקחתי
    מלמדים הרבה רקע בשבועות הראשונות
    ורק לקראת סוף הקורס מחברים את כל הדברים הלא קשורים למשהו אחר גדול

    השבמחק
  2. זה נורא ואיום.
    הבעיה עם לימודי מתמטיקה בתיכון היא שרוב התלמידים נלחצים מזה שהם לא מבינים, ומפתחים פחד ואנטגוניזם כלפי התחום.
    הגישה הספירלית הזו תפעל מצוין כדי להבטיח שזה מה שיקרה.

    השבמחק
  3. השיטה נוסתה קודם במספר בתי ספר בארץ? בעולם?

    השבמחק
  4. שלום מורה יקר נהנתי לקרא את כל מה שכתבת, באמת הכול, תחת שמי מצורף אתר חינמי שאני פיתחתי ובניתי, עבור תלמידי. תוכל להשתמש. אשמח לעזור לך בכל לגבי האתר.., אני ומתמטיקה חברים טובים מאוד, אני מורה אבל סיימתי טכניון לפני עשור. אז יודע מספר דברים נוספים. חינוך היא כמו הצלת חיים. אתה כבר תראה בעצמך למה אני מתכוון. בקשר למשמעת. עיקביות היא התשובה כמו טקס מסודר, ולא לוותר. אז ילכו 15 דקות על זה. אבל אתה חייב! עד שזה יהפוך לחמש דקות, זה משעמם אותך, זה בזבז זמן, אבל תראה שזה ישתלם. ולצערך תראה שכל חזרה מחופש אתה חוזר לנקודת ההתחלה. ככה זה. להבטיח רק מה שאתה באמת יכול לקיים. חופש נעים,

    השבמחק
  5. מאור - לאוניברסיטה אתה מגיע הרבה יותר בוגר ובשל וגם עם הרבה יותר ביטחון עצמי (מי שמגיע ללמוד מתמטיקה באוניברסיטה הוא מעל הממוצע במתמטיקה).

    אנונימי - השיטה נוסתה ב 25 בתי ספר בארץ (אם אני לא טועה) ועבר, לא בהצלחה ולא בכישלון.

    נועם - ממש תודה. אני ממש מסכים עם כך שזה דומה להצלת חיים. בהתחלה באתי רק כדי לעבוד קרוב לבית ומצאתי את עצמי נשאב לתוך הלימוד.

    השבמחק